Financieel

Payroll contract

Als je een werknemer wil aannemen dan kun je diegene verschillende contracten aanbieden. Maar wat voor een contract geef je een werknemer die op de payroll komt? Om je een beeld te geven van de mogelijkheden, raden we je aan om snel verder te lezen!


Nieuwe medewerkers en een payroll contract


Wanneer je kiest voor een samenwerking met payroll select besteed je het juridisch werkgeverschap uit aan een payrollorganisatie. Daarbij is er een onderscheid tussen nieuwe medewerkers en bestaande medewerkers. We gaan eerst in op de nieuwe medewerkers, waarna we de bestaande medewerkers uitlichten.


ULV contract voor nieuwe medewerkers


Wil je graag een contract aanbieden dat lijkt op een 0-uren contract? Geef je medewerker dan een speciaal payroll contract waarin een ULV is opgenomen Dit houdt in dat er geen urenverplichting is opgenomen in het contract. Let er wel op dat deze medewerkers wél recht hebben op alle arbeidsvoorwaarden, zoals het opbouwen van pensioen en loondoorbetaling bij ziekte.


Vervolg contracten


Wanneer het ULV contract na een half jaar ten einde komt, kan je een medewerker een contract aanbieden voor een bepaalde tijd. Dit duurt meestal een jaar. Hierbij wordt gekeken naar wat een medewerker in het eerste half jaar heeft gewerkt. Op basis daarvan wordt samen met jou als werkgever een bepaald aantal uren bepaald die we de medewerker aanbieden in het contract.

Om te bepalen voor hoeveel uur een medewerker een contract krijgt, wordt er gekeken naar hoeveel de medewerker in het eerste halfjaar heeft gewerkt. Aan de hand hiervan wordt een contract aangeboden. Let op: door de komst van de WAB is het nu mogelijk om in drie jaar tijd, drie contracten voor een bepaalde tijd aan te bieden. Hierna moet een medewerker een vast contract krijgen.


Bestaande medewerkers en een payroll contract


Heb je al medewerkers in dienst en wil je die ook onderbrengen bij payroll select? Geen probleem! Het is wel belangrijk dat je weet dat de medewerkers minimaal hetzelfde contract krijgen. Dit houdt in dat dezelfde arbeidsomstandigheden moeten worden opgenomen in het contract. Medewerkers mogen er nooit op achteruitgaan. Wil je de medewerker een beter contract aanbieden? Dan is dit wel mogelijk.


Waarom kiezen voor een payroll contract?


Het kiezen voor een samenwerking met payroll select heeft diverse voordelen:

  • Flexibel: voor elke klant hebben wij een passende oplossing. Doordat wij maatwerk aanbieden, gaan wij op zoek naar de meest geschikte werkwijze voor jou als ondernemer.
  • Transparant: benieuwd met welke tarieven je rekening moet houden? In een gesprek laten wij je zien hoe het tarief tot stand is gekomen en wat je hiervoor terugkrijgt.
  • Een vast aanspreekpunt: korte lijntjes zorgen voor de beste samenwerking. Daarom heb je bij ons een vast aanspreekpunt voor al jouw vragen en advies. 

Meer weten over een payroll contract?


Denk je dat een payroll contract voor jouw onderneming ook de uitkomst biedt? Dan raden we je aan om contact met ons op te nemen. Wij bespreken graag de mogelijkheden, zodat je weet waar je aan toe bent. Wel zo fijn!

Similar Posts