Business Ondernemen Trends Weetjes

5 voorbeelden van uitstekende offline promotie

De wereld richt zich steeds meer op online en ook in de marketingwereld is dit te merken. Vrijwel iedereen is tegenwoordig online vindbaar en het biedt een aantal unieke voordelen ten opzichte van offline promoties, zoals bijvoorbeeld kunnen zien wie er nou precies een interactie heeft met jouw promotie. Dit betekent echter niet dat offline promotie de wereld is uitgegaan. Sterker nog, goede offline promotie kan nog steeds goud waard zijn voor jouw bedrijf. Bekijk hier 5 voorbeelden van uitstekende offline promoties.

Reclames in de bushalte

Je hebt ze ongetwijfeld wel een keer gezien, een grote advertentie bij de bushalte. De reden dat dit nog steeds zo populair is komt door het feit dat het een plek is waar veel mensen langskomen, en nog belangrijker, stilstaan of moeten wachten. De bus stopt bij de halte, mensen kijken om zich heen en kunnen de grote poster bijna niet missen. Een uitstekende manier om jouw boodschap gezien te laten worden.

Jouw logo op koffiebekertjes

Een uitstekend voorbeeld van offline promotie is jouw eigen logo op producten weten te krijgen die door veel mensen gebruikt worden. Het maken van kartonnen koffiebekertjes is zeer goedkoop en het laten bedrukken hiervan ook. Deze vorm van offline promotie gebeurt vaak op hogescholen, waar studenten maar al te graag koffie drinken en bedrijven de bekertjes gratis aanleveren, maar dan natuurlijk wel met hun eigen logo erop gedrukt! 

Unieke billboards

Ook deze vorm van offline promotie wordt al jaren gebruikt. Bedrijven zoeken naar de meest creatieve manieren om hun merk in het zonnetje te zetten op de enorme billboards langs de snelweg. Want ook hier geldt weer, de billboards staan op plekken waar ze gegarandeerd gezien worden, bij een goede locatie komen er per dag duizenden auto’s lang en dan hebben we het nog niet eens over in de file staan!

Bedrukte kalenders

Een andere vorm van goede offline promotie is het maken van je eigen kalenders. Het bedrukken van kalenders geeft je de ruimte om jouw logo of slogan te laten prijken op de kalender. Het slimme hieraan is dat een kalender bestaat om gezien te worden. Mensen checken de kalender en deze hangt vaak op een plek waar hij gemakkelijk gezien wordt, waardoor het een uitstekende product is om te personaliseren met jouw eigen gegevens.

Netwerkbijeenkomsten

Nog steeds een zeer populaire vorm van offline promotie is een netwerkbijeenkomst of een netwerkborrel. Hierin worden gasten uit jouw netwerk uitgenodigd waar jij als bedrijf mee te maken hebt of mee te maken wil hebben. Op een netwerkbijeenkomst is er vaak een gastspreker die komt vertellen over zijn of haar ervaringen in de branche waarna er tijd is om met de andere gasten even te ‘netwerken’. Een goed gesprek is nog steeds een zeer waardevolle manier om een relatie met een ander bedrijf te starten en dit is dan ook geen wonder dat netwerkbijeenkomsten nog steeds volop populair zijn.

 

Similar Posts