Financieel Ondernemen Trends Weetjes

4 redenen waarom LinkedIn adverteren interessant voor jouw bedrijf is

Om je bedrijf goed zichtbaar te maken, kun je online marketing tegenwoordig niet meer onderschatten. Hoogstwaarschijnlijk investeer je daarom al in SEO, Google Ads en social advertising. Bij social advertising wordt dan altijd al snel de keuze gemaakt voor Instagram, Facebook of Pinterest. En dat terwijl er ook veel kansen liggen bij LinkedIn. Vooral als je je richt op B2B. 

 

In dit artikel vertellen we je daarom 4 redenen waarom jij LinkedIn adverteren zou moeten overwegen. 

1. Bereik professionals 

LinkedIn is een zakelijk netwerk, waar professionals samen komen om connecties te maken en updates te delen. Het is een netwerkplatform dat professionals en bedrijven verbindt. De meeste gebruikers zitten daarom op LinkedIn met een doel: ze willen verder komen in hun carrière. Dat kan bijvoorbeeld het vinden van een nieuwe baan zijn, maar ook het delen van een nieuwe productlancering van je bedrijf. 

 

Wil jij met jouw bedrijf andere bedrijven of personen bereiken? Dan is LinkedIn dus een perfect platform om te adverteren. 

2. Vind kwalitatieve leads

We schreven het hierboven al, maar op LinkedIn komen gebruikers met een doel. Dit is anders op social media kanalen als Facebook en Instagram, waar gebruikers scrollen voor vermaak. Omdat gebruikers op LinkedIn een doel hebben, is de kans ook groter dat ze tot actie overgaan. Denk bijvoorbeeld aan het invullen van een contactformulier of het aanmelden voor een webinar die je geeft.

 

De gebruikers die op jouw advertentie klikken, zijn niet alleen onderdeel van jouw doelgroep, ze zijn ook geïnteresseerd in jouw bedrijf. 

3. Target een specifieke doelgroep

Dat de doelgroep van LinkedIn interessant voor jouw bedrijf kan zijn, is duidelijk. Maar wist je ook dat je deze doelgroep heel specifiek kunt targeten? Je kunt op LinkedIn namelijk gebruikers targeten op hun functietitel, branche, interesses en vaardigheden. Zo kun je bijvoorbeeld heel specifiek de DMU’s van een bedrijf bereiken. 

 

Hoe specifieker je campagne is, hoe groter de kans van slagen. 

 

4. Eenvoud is ook niet onbelangrijk

Het laatste reden waarom jij LinkedIn zou moeten inzetten voor de zichtbaarheid van je onderneming, is de eenvoud van het platform. Op advertentieplatforms als Google Ads krijg je te maken met veel biedstrategieën, die veel kennis eisen. Dat is op LinkedIn gelukkig veel minder het geval. Dit platform kun je snel onder de knie krijgen. 

 

Hopelijk ben jij hiermee overtuigd van de toegevoegde waarde van LinkedIn advertenties. Veel succes met het opzetten van je eerste campagne! 

 

Similar Posts