Trends

Een aanmeldzuil die bezoekers de juiste route wijst

Een aanmeldzuil om de bezoekers de juiste route te wijzen of van de juiste informatie te voorzien zie je steeds vaker. Zeker in een tijd van de 1,5 meter economie. Wanneer je een aanmeldzuil in jouw bedrijf plaatst kan een bezoeker zelf zijn weg vinden. De bezoeker komt zo niet (direct) met personeel in aanraking. Aanmeldzuilen zie je vooral in ziekenhuizen maar de toepassing van een aanmeldzuil is legio. Een aanmeldzuil is voorzien van een zogeheten privacy folie zodat je alleen de gegevens op het scherm kunt lezen als je er recht voor staat. Door middel van een touchscreen kan de klant zijn gegevens intoetsen en zich zo aanmelden of er wordt zichtbaar welke route genomen kan worden. Er zijn meerdere toepassingen mogelijk dan ‘gewoon’ aanmelden ook al heet zo’n zuil aanmeldzuil!

Mogelijkheden voor een aanmeldzuil

De aanmeldzuil wordt gebruikt voor het aanmelden of registreren van bezoekers. De incheckzuil wordt gebruikt voor het inchecken van gasten in een hotel, bij een congres of bij een evenement. Je kunt de aanmeldzuil ook inzetten als digitale receptie zuil. Je plaats de zuil dan aan de toegangspoort van je bedrijf. Een digitale receptie zuil is uitgerust met een ingebouwde microfoon en speaker. Kleine bedrijven maken vaak gebruik van een zogeheten digitale receptie balie. De klant meldt zich aan voor een bepaalde afdeling en die afdeling zorgt voor verdere afhandeling. Taxibedrijven of vervoersbedrijven maken vaak gebruik van de chauffeurs zuil. Op deze buitenzuil kan de chauffeur zich aanmelden of registreren. De chauffeurs zuil kan worden uitgebreid met een intercom, camera en worden gekoppeld aan een database. Alle zuilen kunnen worden voorzien van een barcode scanner, een printer of een paspoort scanner.

De informatiezuil

De informatiezuil ofwel infozuil wordt vaak toegepast in openbare ruimtes zoals de luchthaven, een ontvangstruimte en kan daarnaast ook worden ingezet als aanmeldzuil. Ook een info zuil kan worden uitgebreid met een barcodescanner, een microfoon, speakers, een printer en zelfs met een webcam of videochat. Door middel van een informatiezuil kun de een boodschap doorgeven aan de klant. Op de infozuil geeft de klant aan waar hij of zij naar op zoek is. Dat wordt gedaan op een touchscreen. Je kunt, door gebruik te maken van een database, informatie verstrekken over hetgeen waarna de klant op zoek is. Je kunt ook aangeven waar de klant kan vinden waarna hij of zij op zoek is. Een infozuil kan deze gegevens laten zien door middel van een presentatie, foto’s of een video. Vaak kun je uitleg over een product krijgen via een infozuil.

 

Informatiezuilen zijn er in verschillende uitvoeringen

De meest voordelige infozuil is een wandmodel voorzien van een touchscreen. Deze infozuil is uitbreidbaar met een handscanner. Een voorbeeld hiervan zie je vaak in winkels waar je een product kunt scannen om te weten wat dit product kost. Er zijn infozuilen verkrijgbaar die je in hoogte kunt verstellen. De gebruiker, vaak iemand die gebruik maakt van een rolstoel, kan deze hoogte zelf (elektrisch) op de juiste hoogte instellen. In doe-het-zelf zaken staan vaak staande informatiezuilen. Deze infozuilen zijn voorzien van een mooi groot scherm! Overdekte winkelcentra en showrooms plaatsen graag de informatiezuil in de vorm van een totem. Deze informatiezuil is van stevig materiaal gemaakt maar ziet er mooi slank uit en neemt bijna geen plaats in.