Ondernemen

Waarom het outsourcen van de marketing winstgevend is

Outsourcing is tactiek waarbij een bedrijf verschillende bedrijfsonderdelen uit handen geeft aan een ander bedrijf. Door een deel van de bedrijfsvoering uit handen te geven zal ook een deel van de winst worden afgestaan. Er moet dus goed worden afgewogen welke delen van de bedrijfsvoering winstgevend zijn om te outsourcen. Voor veel bedrijven is het erg winstgevend om de hele marketing of een deel daarvan uit te besteden aan een online marketingbureau. Hieronder zal uitgelegd worden waarom.  

Expertise 

Een online marketingbureau heeft de benodigde expertise om een succesvolle marketingcampagne op te zetten. Ze hebben namelijk op elk gebied van marketing een team van specialisten. Hierdoor zal de marketing veel effectiever en winstgevender zijn dan wanneer het is opgezet door een all-round marketingmedewerker. Ook wanneer je maar een deel van de marketing wil uitbesteden is het goed om dit te laten doen door een specialist. Alleen met de beste expertise zal je namelijk in staat zijn als bedrijf om het volledige potentieel te bereiken. 

Kosten efficiënt  

Het opstellen van een intern team voor de online marketing kost veel geld. Daarnaast zal je ook nog andere middelen zoals ondersteuningssytemen of ranktrackers moeten aanschaffen. Het team van een extern online marketingbureau bezit al over deze systemen en werkt al als een geoliede machine. Dit zorgt ervoor dat zij dezelfde marketinginspanningen kunnen leveren tegen lagere kosten. Natuurlijk rekent een online marketingbureau naast de kosten ook nog een winstmarge, maar omdat ze zo kosten efficiënt werken is het inhuren van een online marketingbureau voor een campagne vaak goedkoper.  

Conclusie 

Elke marketingcampagne die door een team van specialisten is opgesteld zal meer omzet genereren dan één die is opgesteld door een all-round marketingmedewerker. Combineer dit met het feit dat een online marketingbureau dit tegen lagere kosten kan doen en je komt tot de conclusie dat elke euro winstgevender is geïnvesteerd in een online marketingbureau dan in een intermarketingteam.