Ondernemen

Waar moet je op letten bij gevelreclame?

Dat het als bedrijf of winkel belangrijk is om jezelf zichtbaar te maken, dat is iets wat we je als ondernemer vast niet hoeven uit te leggen. Toch zijn er wel een aantal zaken waar je op moet letten als je dit wilt doen. Allereerst is het belangrijk om in kaart te brengen op welke manier je dit wilt doen en welke budgetten je hiervoor wilt en ook kunt vrijspelen. Gevelreclame is bijvoorbeeld één van de dingen waar je misschien niet direct aan denkt, maar wel een vorm van reclame is die vrij voordelig is in tegenstelling tot externe reclame uitingen. Hoe dit precies werkt en waar je allemaal op moet letten, vertellen we je in dit artikel.

Ga voor LED gevelreclame

Wil je niet alleen duurzaam reclame maken, maar ook flexibel zijn in de uitingen die je doet, dan is LED gevelreclame de perfecte vorm van reclame voor jouw gevel. Het voordeel  hieraan is namelijk, dat je volledig vrij bent in het bepalen van welke uitingen je laat zien. Stel dat je een mooi LED bord in de etalage hebt hangen en je bent een bakker, dan is het wel prettig dat je regelmatig de acties kunt aanpassen, zodat iedereen weet wat er die week in de aanbieding is. Uiteraard geldt dat niet alleen voor de plaatselijke bakker, maar voor allerlei soorten bedrijven. Door eenvoudig en snel de reclame te kunnen aanpassen, kun je tegen een relatief lage prijs extra aandacht trekken van het publiek dat voorbij loopt.

Zorg voor het juiste formaat gevelbelettering

Als winkel wil je het liefst dat iedereen weet hoe je heet. Het is daarom dan ook van belang om te zorgen voor de juiste gevelbelettering met je naam en eventueel logo op de gevel. Dit zorgt ervoor dat mensen weten hoe je heet en dit ook eenvoudiger kunnen onthouden. Belangrijk is wel dat je kiest voor het juiste formaat, zodat de mensen het eenvoudig kunnen lezen en ook van een afstandje nog even achterom kunnen kijken om de naam ervan te kunnen lezen. Te groot is uiteraard ook niet goed, want dan is het weer te overdreven. Je doet er daarom dan ook verstandig aan om het geval van twijfel een bureau in te schakelen die met je mee kan denken over het beste tot uiting laten komen van je bedrijfsnaam en logo.

Kies voor de juiste kleuren

Als onderneming is er niets zo belangrijk als een stuk herkenning. Zorg er daarom dus ook voor dat je kiest voor een huisstijl, die vervolgens overal en altijd wordt toegepast. Dit geldt niet alleen voor de kleuren van bijvoorbeeld de website, maar ook de kleuren van je logo op de gevel. Kies voor kleuren die opvallen en ook passen bij wat je als bedrijf wilt uitstralen. Zo zijn warme, zachte kleuren bij uitstek geschikt voor bijvoorbeeld een woonwinkel, terwijl blauw en zwart het doorgaans goed doen bij de wat meer zakelijke bedrijven. Op deze manier zorg je voor een bepaalde look en feel, waardoor mensen een gevoel krijgen van betrokkenheid en zich kunnen identificeren met je bedrijf.

Similar Posts