Ondernemen Trends

Jouw online evenement promoten: 3 Tips om publiek aan te trekken

Wanneer je van bent een online evenement te organiseren, dan is het net zo belangrijk om te leren hoe je jouw evenement kunt promoten om een breed publiek te trekken. De tijd, energie en het geld die worden besteed aan het organiseren van een online evenement, of het nu gaat om een webinar, conferentie of andere uitzending, is natuurlijk alleen de moeite waard als iemand het bekijkt! Je wilt er dus voor zorgen dat jouw evenement wordt gepromoot en in ieder geval alle mensen die voor jou het belangrijkst zijn, op de hoogte zijn. Om je hierbij te helpen, hebben we een aantal toptips samengesteld om je te helpen jouw lijst op te bouwen.

1. Maak gebruik van een geoptimaliseerde registratiepagina 

De registratiepagina voor jouw online evenement heeft twee voornaamste doelen: de registratie aantrekkelijk en eenvoudig maken. Door middel van een registratiepagina is de kans bovendien groter dat bezoekers een belofte met hunzelf aangaan om jouw evenement te bezoeken. Zorg voor een geoptimaliseerde pagina en gebruik visuele inhoud om alles te verbeteren, van gebruikersbehoud tot websiteverkeer.

Houd er ook rekening mee dat je het formulier zo eenvoudig mogelijk maakt, met zo weinig mogelijk velden. Je wilt natuurlijk het aantal hindernissen verminderen dat mensen moeten nemen wanneer zij zich voor een evenement willen inschrijven.

2. Geef de promotie genoeg tijd 

Er zijn vele promotiemethoden die je kunt gebruiken bij een online evenement organiseren. Wanneer je promoties plant, vergeet dan niet dat het tijd kost om ze uit te voeren. Je wilt daarom ruim van tevoren beginnen met het promoten van het evenement en de campagne een maand voor het evenement uitvoeren, met gebruikmaking van de sociale media en e-mailmarketing. Het wordt aanbevolen om betaalde kanalen dichter bij het evenement in te zetten.

Bij het doen van je eerste aankondiging, zorg ervoor dat je alles geeft, wat betekent dat je al jouw digitale middelen – van websites, blogs en sociale-mediapagina’s tot mailinglijsten en gastenlijsten – gebruikt om de boodschap over jouw volgende online evenement te verspreiden.

3. Denk anders en probeer een impact te maken

Kiezen voor de gemakkelijkste weg is niet altijd de beste manier om een evenement te promoten. Jouw materiaal moet een impact hebben op mensen en moet ervoor zorgen dat mensen het idee leuk vinden om een online evenement bij te wonen. Ze moeten mensen enthousiast maken en ervan overtuigen dat het evenement een plaats is waar zij iets kunnen leren of zien wat je wilt laten zien. Zorg er dus voor dat je passend promotiemateriaal gebruikt dat relevant is voor jouw doelgroep en hun interesses aanspreekt. 

Similar Posts