Business Ondernemen Weetjes

Wat is en doet een online-marketingbureau?

Je hebt vast wel eens van een online-marketingbureau of SEO-bureau gehoord. Je vraagt je waarschijnlijk af wat dat eigenlijk zijn en wat ze voor jou kunnen betekenen. Een onine-marketingbureau richt zich op meerder online-marketing werkzaamheden. Een SEO-bureau richt zich op het beter vindbaar maken van jouw websitepagina’s door bijvoorbeeld: technische optimalisatie, relevante contentcreatie en linkbuilding. Meer informatie vind je in dit blog.

 

Wat zijn zoal de werkzaamheden van een online-marketingbureau?

Een online-marketingbureau voert verschillende werkzaamheden uit. Deze werkzaamheden zijn onder andere:

 

  • Zoekmachine Adverteren (SEA)
  • Zoekmachine Optimalisatie (SEO)
  • Contentmarketing
  • Social media marketing
  • Optimaliseren van de conversieratio (CRO)

 

Lokale hulp

Ben je op zoek naar een online-marketing bureau in Hoorn of omstreken. Kies dan voor een lokaal bedrijf. Een partner in de buurt zal de samenwerking vergemakkelijken en er kan goed op elkaar ingespeeld worden. Een goed online-marketingbureau heeft de juiste kennis en tools om jouw bedrijf naar een hoger level te brengen in de online wereld. De professionals weten precies wat jouw bedrijf nodig heeft en zullen na uitvoerig onderzoek een goed voorstel doen. Het is nu belangrijker dan ooit om de klanten te trekken via internet. Dat maakt een online-marketing bureau geen overbodige luxe.

 

Search Engine Optimization en Contentmarketing

Naast SEO kan een online-marketing bureau ook kiezen voor SEA of een combinatie van beide. SEA richt zich op het adverteren in Google. Een advertentie in Google wordt op goed zichtbare plekken gezet waardoor je pagina meer vertoond zal worden. De SEA-specialisten kennen de markt en weten exact hoe ze op de markt moeten inspelen. Ze zullen ervoor zorgen dat de juiste advertenties getoond worden aan de juiste doelgroep. Dit zal op korte termijn zorgen voor veel meer bezoekers en conversies. SEA zal op lange termijn echter geen blijvende voordelen opleveren. Daarom wordt er vaak gekozen voor een combinatie van SEA en SEO.

 

Wat houdt zoekmachine-optimalisatie in?

Werkzaamheden die bij SEO of zoekmachine-optimalisatie passen zijn: Contentmarketing, linkbuilding en zoekwoordenonderzoek. Een SEO-strategie zal op de korte termijn weinig teweeg brengen. Bij SEO wordt gemikt op een relatie op langere termijn omdat er tijd nodig is voordat er resultaat kan worden behaald. Echter zal de website steeds meer geoptimaliseerd zijn voor Google, wat resulteert in hogere posities in zoekresultaten en meer vertoningen. Dit zal op de langere termijn resulteren in een sterke website met pagina’s die op de juiste zoektermen kunnen worden gevonden. Zo trek je de juiste bezoekers aan die zullen zorgen voor een veel hogere conversieratio.

 

Similar Posts