Business

Het gerichter versturen van campagnes

Wilt u dat uw campagnes zo succesvol mogelijk zijn? Begin dan met een goed doordachte doelgroep. De belangrijkste informatie die u moet hebben om een veelbelovende doelgroep te identificeren, zijn uw klantgegevens. Wat zijn de kenmerken van uw klanten? Door potentiële klanten te hebben met dezelfde kenmerken als uw klanten, is uw kans op succes vele malen groter. 

CRM-systeem 

Dit brengt ons automatisch bij het eerste punt, het bijwerken en verrijken van uw CRM-systeem. Om uw klanten zo nauwkeurig mogelijk weer te geven, moeten de gegevens van deze klanten volledig en up-to-date zijn. Voeg dus waardevolle marketingstatistieken toe aan uw klantenbestand, zoals werknemersklasse, branchecode en noem het maar op. Hoe meer informatie u over uw klanten heeft, hoe nauwkeuriger u uw doelgroep kunt definiëren. 

Doelgroep in beeld brengen 

Heeft u een goed beeld van de doelgroep? Op basis van de kenmerken van uw doelgroep kan een adressenbestand met potentiële klanten geselecteerd worden dat exact aansluit bij de kenmerken van uw doelgroep. En om te voorkomen dat bestaande klanten de marketingcampagne te zien krijgendie bedoeld is voor nieuwe klanten, moet het CRM-systeem en het leadsbestand van elkaar worden gescheden. Hierdoor heb je twee unieke adresbestanden; één met klanten en één met prospects. 

Informatiestromen optimaliseren 

Afhankelijk van je doelen en doelgroepen bepaal je in de marketingmix via welk kanaal je welke doelgroepen het beste kunt bereiken. Wanneer u direct mail of telemarketing gaat doen, heeft u andere informatie nodig dan wanneer u per e-mail gaat versturen. Het toevoegen van bijvoorbeeld contactnamen of telefoonnummers aan uw bestanden kan ook erg handig zijn om uw doelgroep te bereiken. 

 

Similar Posts